Концепція проекту – це попередній план впровадження бізнес-ідеї проекту, який надається Замовнику для оцінки перспективності цієї бізнес-пропозиції. Метою оцінки є відбір з декількох альтернативних ідей найбільш перспективних.
Цілі та задачі проекту мають бути чітко сформульовані, оскільки тільки за таких умов стає можливим наступний крок – формування основних характеристик проекту.
До таких характеристик відносяться:
- складність проекту;
- наявність альтернативних технічних рішень;
- попит на продукцію проекту;
- тривалість проекту;
- вихідно-дозвільна документація;
- інвестиційний клімат;
- співвідношення витрат та результатів.
На підставі цих характеристик здійснюється попередній аналіз здійсненності проекту.
Якщо проект визнається придатним до реалізації, ми визначаємо склад наступних даних, необхідних для подальшої розробки проекту:
- детальний маркетинг;
- інженерно-геологічні дослідження;
- оцінку оточуючого середовища та, якщо постане потреба, місцевих джерел сировини;
- варіанти місцерозташування;
- масштаби проекту;
- внутрішні та зовнішні ризики в реалізації проекту;
- можливі строки реалізації проекту та фактори, які впливають на їх коригування;
- визначаємо контрольні крапки проекту;
- наявність та достатність джерел необхідних ресурсів;
- соціокультурну характеристику населення.
В ході організаційного аналізу ми також проводимо попередню оцінку ризиків та даємо характеристику можливого впливу законів, політики та підзаконних нормативно-правових актів на долю проекту.
Оцінка ризиків дозволяє визначити заходи з усунення слабких боків проекту, виявлених в процесі аналізу, а також заходи зі зниження негативного впливу на проект законів, політики, інструкцій тощо.
Виявлення ризиків на цьому етапі проекту дозволяє не лише визначити перелік критеріїв, здатних в значній міри вплинути на його успішне виконання, а також і своєчасно внести необхідні коригування.